במאמר הבא נלמד על טריק שיווק משמעותי וערים ממותגות שמשתחלות לעולם העסקים ומייצרות לקוחות. תל אביב/ ניו יורק/ ברלין/ פריז – כולן ערים חזקות וממותגות. נבין את ההבדלים שנראים דקים בישראל בפנייה לקהלים השונים – חילוניים/ מסורתיים/ חרדים. הבדלים דקים לכאורה שיכולים לשרוף פרויקט נדל”ני שלם או להפוך אותו לסיפור הצלחה.
חשבו על סיטואציה שרון חולדאי ראש עיריית תל אביב יחליט שמהיום כל עסק שישתמש בשמה של תל אביב בהקשר פרסומי ישלם כסף והרבה, מה היה קורה אז?
קבלנים ויזמים משתמשים בשמה של תל אביב בכל הארץ אך האם תל אביב צדה את כלל הציבור?
תל אביב היא מותג
תל אביב היא מותג אין ויכוח על זה, ואפשר לראות שבכל הארץ כשמדביקים את המילה “תל אביב” זה מוכר יותר. יותר מזון, יותר טקסטיל, יותר אופנה, יותר נדל”ן. “הרשת התל אביבית המצליחה הגיעה לירוחם”, פתאום תושבי ירוחם מקבלים פיסה מתל אביב בהשקעה מזערית של עוד “כמה שקלים” על מוצרים/מזון/נדל”ן.
בהקשר של נדל”ן אנו רואים שזה מוטיב שחוזר בכל הארץ. בדרום, מרכז ובצפון.
למה תל אביב ולא ירושלים?
אז למה תל אביב ולא “הסטנדרט הירושלמי מגיע לחדרה”? הרי ירושלים היא עיר הבירה. ירושלים עבור רוב תושבי ישראל מתוייגת כמקודשת והיסטורית, תל אביב מתוייגת כעיר עתידנית שבה הכל קורה.
יש ברים לדפוק את הראש, יש דיביטיים בשביל להראות מי צודק, יש תרבות עשירה שיש רק בת”א, יש מדיטציות ויוגה ויש סמים בשביל לשכוח את הכל לרגע.
משהו מכל השפע שיש בה נוגע ביותר אוכלוסיות שהן חילוניות/מסורתיות, אוכלוסיות שצורכות חדשות ופרסומות מכלי המדיה המסורתיים, פרויקט לציבור החרדי, לא חכם לתייג עם המילה “תל אביב” כי עבורם תל אביב זה “פריצות”, עיר החטאים. עבור חרדים/ דתיים ירושלים יכולה לעבוד יותר.
“מתחם קדושה בסגנון היסטורי הכולל מקווה, בית כנסת גדול בלב השכונה עם חומות ירושלים מסביב”.
באופן כללי: חרדים יותר כמהים להיסטוריה ושורשים, חילוניים מחוברים יותר לעתידני ולפרוגרסיבי. אז שפת השיווק כמובן שונה.
אפשר לראות שתופעת “העיר הממותגת”, עיר שהיא מותג, היא תופעה גלובלית ולא מקומית 》 קרולינה למקה הישראלית עושה את זה עם עיר המותג “ברלין”, קרולינה הררה ניו יורק, הרמס פריז ועוד עשרות מותגים שמוסיפים לשם העסק את העיר ממנה הם פועלים אך לא תמיד. לפעמים זה פשוט לבשר שאתה מאמין בערכים מסוימים מעיר המותג שאתה מנכס לעסק שלך. ולמה אני הוספתי “אולפן רשת ברוקר נדל”ן תל אביב”? אחרי הפוסט הזה אתם בטוח יודעים.
על חומותייך עיר דוד הפקדתי מותגים, כל היום וכל הלילה.
רוצים אסטרטגיה שיווקית לפרויקט שלכם? מחפשים ליווי להשקעה שלכם? דברו איתנו.
בן סולומון,
לחצו לאתר שלי.
תוכלו להצטרף לקהילה שלי בפייסבוק אקזיטים ולהמשיך ללמוד נדל”ן בכיף ובפשטות.