חישוב תשואה באמצעות מדד IRR

איך מחשבים תשואה? חישוב תשואה על הנכס באמצעות שיטת IRR

תוכן עניינים

איך מחשבים תשואה שנקבל מהשכרת נכס? איך חישוב תשואה עוזר לנו כמשקיעי נדל”ן? מהי שיטת IRR לחישוב תשואה ומה נחשב IRR טוב? במאמר הבא תקבלו תשובות לכל השאלות וכבונוס בסוף גם תקבלו מחשבון תשואה באקסל בעזרתו תוכלו לבצע חישוב תשואה על דירה, מוכנים? בואו נתחיל ממהו בכלל IRR?

IRR – ראשי התיבות באנגלית הן Internal Rate Of Return (מדד תשואה פנימי) הוא מדד פיננסי המאפשר לנו להעריך את הרווח על ההשקעה.

איך חישוב תשואה באמצעות IRR עוזר לנו כמשקיעים?

חישוב תשואה על דירה באמצעות IRR מאפשר לנו לחשב את קצב הצמיחה השנתי – התשואה השנתית שההשקעה שלנו צפויה לייצר – לא תמיד בכל שנה נקבל את אותה תשואה מהנכס אותו אנו משכירים. לדוגמה: רכשנו נכס במיליון שקלים בבאר שבע, בשנה הראשונה התשואה שלנו משכירות הייתה 38,400 ש”ח, בשנה השנייה היו לנו בעיות עם שוכרים וחודש ריק והכנסנו רק 35,200 ש”ח ובשנה השלישית הכנסנו 32,000 ש”ח, היו לנו חודשיים ריקים, ה IRR מאפשר לנו לחשב במדוייק את התשואה שלנו מהנכס לאורך שנים עם השינויים שקורים כל שנה.

*אנחנו יכולים להשתמש ב IRR להשוואה בין שתי עסקאות פוטנציאליות. לדוגמה: עסקה בדימונה ועסקה בערד, בשתיהן השקענו 500,000 ש”ח, בשתיהן דמי השכירות זהים. בשנה הראשונה גילינו שהנכס בערד דורש שיפוץ שייקח כ – 3 חודשים, בזמן השיפוץ לא יהיו לנו שוכרים בדירה אז לא נקבל כסף משכירות חודשית, משמע הפסדנו 3 חודשי שכירות. באותו הזמן בדירה בדימונה (שלא עוברת שיפוץ) השוכרים ממשיכים לגור בדירה. במצב הזה נוכל לראות שלאחר שנה, ה IRR שנקבל מהדירה בדימונה גבוה מה IRR בדירה בערד.

חישוב תשואה בנדל"ן - תשואה על דירה I מחשבון תשואה - חישוב תשואה באמצעות IRR - איך מחשבים IRR? תשואה על דירה
חישוב תשואה בנדל”ן – תשואה על דירה I מחשבון תשואה – חישוב תשואה באמצעות IRR – איך מחשבים IRR? תשואה על דירה

איך מחשבים את מדד התשואה הפנימי, ה – IRR?

יש מספר שיטות לחישוב תשואה על דירה באמצעות IRR, הנוחה שבהם היא באמצעות תוכנת אקסל, התוכנה עשתה לנו את החיים פשוטים ומאפשרת לנו להשתמש בנוסחה פשוטה שכל שעלינו לעשות הוא להכניס את הנתונים שביקשה מאיתנו.

איך חישוב התשואה נראה בפועל במחשבון תשואה באקסל?

חישוב תשואה על דירה - איך מחשבים תשואה בנדל"ן? I חישוב תשואה שנתית I דירה להשקעה I התשואה השנתית I תשואה טובה I מחשבון תשואה - חישוב IRR
חישוב תשואה על דירה – איך מחשבים תשואה בנדל”ן? I חישוב תשואה שנתית I דירה להשקעה I התשואה השנתית I תשואה טובה I מחשבון תשואה – חישוב IRR

בדוגמה זו ניתן לראות שרכשנו דירה להשקעה במיליון שקלים, מחיר הקנייה תמיד יסומן במינוס כי זה כסף שהשקענו אותו. ניתן לראות שבשנה הראשונה הכנסנו מהנכס 38,400 ש”ח (12 חודשי שכירות מלאים), בשנייה 35,200 ש”ח (היה לנו חודש ריק), בשלישית 32,000 ש”ח (חודשיים ריקים) , ברביעית 35,200 ש”ח (חודש ריק), בחמישית 38,400 ש”ח, ובשישית 35,200 ש”ח (חודש ריק). בסוף השנה השישית החלטנו למכור את הנכס והצלחנו למכור אותו ב 2,000,000 ש”ח. תזרים המזומנים הכולל שקיבלנו מהשכירות לאורך השנים עומד על 214,400 ש”ח. באמצעות חישוב תשואה שנתית בנוסחת IRR שנמצאת במחשבון תשואה שהכנו באקסל, מדד ה IRR יצא 13%. אחוז התשואה הפנימית הכוללת (IRR) שעשינו לאורך השנים עומד על 77%.

התוצאה שיצאה לנו (13%) מתייחסת לשיעור התשואה הפנימי השנתי. נוכל תמיד להחליף את הנתונים במחשבון התשואה ואת המספרים ולשחק איתם כדי לראות את השינוי בתשואה הכוללת. ואל תדאגו אנחנו לא משאירים אתכם רק עם התיאבון, לחצו להורדת מחשבון תשואה לחישוב תשואת IRR באקסל עם הדוגמה ועם הנוסחה שכבר עובדת, עושים לכם את החיים קלים רק לשחק עם המספרים.

מה נחשב IRR טוב?

לשאול מה זה IRR טוב זה כמו לשאול מה עדיף מסי או רונאלדו? התשובה הנכונה היא מה העדיפות והשיקולים שלכם. ניתן לומר שככל שה IRR גבוה יותר כך ההשקעה נחשבת לטובה יותר, אך גם כאן זה מאוד תלוי באופי שלכם כמשקיעים ובמה שמתאים עבורכם, בואו נראה דוגמה.

לדוגמה: יש משקיעים שיבחרו בדירות שדורשות שיפוץ רציני ויהיו מוכנים לחכות מספר חודשים ו”להסתכן” ב IRR נמוך יותר בטווח הקצר כי הם מאמינים שהשיפוץ ישביח את הנכס והם יוכלו למכור אותו ברווח גדול יותר בהמשך. מצד שני יש משקיעים שמה שחשוב להם יותר זה לקבל את השכירות הקבועה כל חודש ולא יצאו לפרוייקטים של שיפוץ והשבחה של הנכס מה שאומר שייתכן שבמכירת הנכס אחרי כל החישובים ה IRR שלהם יהיה נמוך מאלו ששיפצו.

בתכל’ס הכי חשוב זה שתחליטו את ההחלטה שנכונה לכם אחרי שבדקתם כמה הון יש לכם, איזו השקעה מתאימה לכם ואילו סיכונים אתם מוכנים לקחת, כל מקרה לגופו.

מעוניינים להשקיע?

השאירו לנו פרטים פה ונחזור אליכם בהקדם עם השקעה שתפורה למידותכם.

המון הצלחה, בן סולומון.

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

השאירו פרטים מלאים:

תגיות:
אולי גם אלו יעניינו אותך...

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

עלו לאחרונה…

צפו בכל המאמרים שעלו ממש לאחרונה

עסקאות נדל"ן - סיכום שנת 2023 - דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל"ן

עסקאות נדל”ן – סיכום שנת 2023 – דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל”ן

מדד תשומות הבנייה מה היה השינוי בחודש ינואר 2024

מדד תשומות הבנייה – מה היה השינוי בחודש ינואר 2024? רשת ברוקר נדל”ן

מדד מחירי הדירות מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023

מדד מחירי הדירות – מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023? רשת ברוקר נדל”ן

סקירת ענף הנדל"ן למגורים - רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל"ן

סקירת ענף הנדל”ן למגורים – רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

"דירה ב-800 אלף שקל": האם "תוכנית הנדל"ן של ישראל" תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

“דירה ב-800 אלף שקל”: האם “תוכנית הנדל”ן של ישראל” תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

עסקאות נדל"ן דירות חדשות ספטמבר נובמבר 2023

עסקאות נדל”ן – דירות חדשות – ספטמבר-נובמבר 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

כתבות נוספות שגולשים אהבו...
error: אזור מורשה רשת ברוקר

מחשבון תחשיב רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון הון עצמי

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון משכנתא

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון תשואה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון מס רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל"ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

הברוקר עדיין לא חידש את רשיונו...

בודק נתונים...

ברוקר מאומת - בטוח לעשות עסקה!