איך לבחור את המתווך הנכון למכירת הנכס שלכם

איך לבחור מתווך – כך תבחרו את המתווך הנכון למכירת הנכס שלכם – המדריך

תוכן עניינים

החלטתם למכור את הנכס שלכם ולהיעזר בשרותים של מתווך מקצוען בתחום, אבל יש כל כך הרבה מתווכים… איך בוחרים מתווך בצורה מדוייקת? מה כדאי לבדוק וממה להיזהר בבחירת מתווך? הכנו לכם מאמר עם הקריטריונים החשובים ביותר שיש לשים לב אליהם כאשר בוחרים מתווך למכירת הנכס שלכם. מוכנים? בואו נתחיל.

האם המתווך מורשה לעסוק בתחום?

אחד הדברים שמאוד חשוב לבדוק זה האם למתווך שבחרתם יש רישיון תיווך, יש המון אנשים שאומרים שהם מתווכים ויש מקרים שהם אכן כאלו. מצד שני יש מקרים שהם ממש לא מתווכים מורשים ויש מקרים שהם עושים את התיווך על הדרך במקביל לעבודה נוספת שלהם כמו: נהגי מוניות, עובדים שכירים במגוון עבודות ועוד. בישראל פועלת לשכה לרישום מתווכים ואחד הקריטריונים לקבלת אישור, רישום כמתווך וקבלת רישיון תיווך הוא מעבר בחינת הסמכה, לאחר שמתווך עובר את הבחינה ומשלם את האגרה ולאחר שבדקו שאין לו מניעה לעסוק בתחום, תוכלו למצוא את שמו בפנקס המתווכים יחד עם מספר רישיון התיווך שלו.

כמה שנים המתווך בתחום?

כמו שכנראה לא הייתם מבקשים שרופא שסיים בחינות הסמכה ינתח אתכם בניתוח מציל חיים, ככה כנראה לא הייתם בוחרים מתווך שזה עתה הוסמך למכירת הנכס היקר שלכם (יש כמובן מקרים יוצאים מהכלל אך הם נדירים). בדקו כמה שנות ניסיון יש למתווך, מהי כמות העסקאות שהוא ביצע, מה הייתה מידת המורכבות שלהן? שנים רבות בתחום במידה שהמתווך אכן מקצוען ו”עבר דרך” בתחום יכולות להעיד על מתווך שישרת אתכם נאמנה.

איך בוחרים מתווך? מתווכים לדרום
איך בוחרים מתווך? מתווכים לדרום

מאיפה המתווך שלכם עובד? האם יש לו משרד?

בדקו מהיכן המתווך שלכם עובד? האם הוא עובד מהדרכים? מהאוטו? מבתי קפה? או שיש לו משרד פיזי שאתם יכולים לבקר בו ולהתרשם ממנו? משרד פיזי מעיד על רצינות המתווך ועל כך שהוא “כאן כדי להישאר” ולא בא לעשות עליכם סיבוב. הרגישו את האווירה של המשרד דברו עם האנשים שעובדים בו וקבלו את הווייב וההרגשה של המקום.

בקשו לדבר עם לקוחות של המתווך

מתווך מקצוען שיודע את עבודתו ושאין לו מה להסתיר לא יירתע מבקשה כזאת, הוא ייתן לכם בשמחה את הפרטים של לקוחות שלו. הכינו לכם מראש קובץ של שאלות שחשוב לכם לקבל מידע מהלקוחות שלו ושאלו אותם את כל “השאלות הקשות” בכל זאת מדובר בעסקה מהגדולות בחייכם אם לא הגדולה שבהם. אם אתם רוצים לקחת את זה צעד קדימה בקשו לדבר גם עם לקוחות לא מרוצים, לכל עסק יש לקוחות שלא היו מרוצים ואין 100% וזה יכול להיות מכל מיני סיבות. בקשו לדבר איתם והבינו מה קרה ואיך המתווך התנהל מולם. בקשו גם מהמתווך לספר על “הכישלונות שלו” מתוך הסיפורים שלו תוכלו להבין דבר מאוד חשוב: איך הוא מתנהל שדברים לא מסתדרים.

בדקו איך המתווך משווק את עצמו ואת המשרד שלו באונליין

היום כולם מחפשים דירות ברשת. בקבוצות פייסבוק, בלוחות כמו יד 2 ומדלן ובאתרי האינטרנט של מומחי הנדל”ן. איך המתווך שלכם משווק את עצמו ברשת? האם יש לו נוכחות דיגיטלית חזקה? האם אתם מתחברים לפרסומים שלו? יש המלצות עליו באופן ברור ברשת? האם אתם רואים פרסומים ממומנים שלו ברשת? באילו מיקומים הוא עולה בגוגל כשאתם מחפשים את השם שלו? כל אלו הם פרמטרים מאוד חשובים כי הם מעידים על רצינותו של המתווך וההשקעה שלו כדי להגיע ללקוחות פוטנציאליים. האם יש הלימה בין מה שראיתם שהייתם במשרד שלו ופרסום שלו מחוץ לרשת לבין הפרסום ברשת? ככל שהשיווק שלו יותר בולט זה גם מעיד על חוזק המשאבים שלו, מה שיכול לשרת אתכם נאמנה ברגע שהוא ישווק עבורכם את הנכס.

איך לבחור מתווך - איך המתווך משווק את עצמו באונליין?
איך לבחור מתווך – איך המתווך משווק את עצמו באונליין?

האם המתווך שבחרתם מתמחה בעיר ובאזור בו אתם רוצים למכור?

האם עובד בעיריית תל אביב היה יכול לייעץ לכם מדוע עלתה לכם הארנונה בראשון לציון? ברוב המוחלט של המקרים התשובה היא לא וגם אם היה יודע לא נכון יותר להתייעץ עם “מי שחי את השטח”? אותו הדבר כאן, בחרו מתווך שמתמחה בעיר ובאזור שבה אתם רוצים למכור אחרת אתם עלולים להפסיד הרבה זמן והרבה כסף כי המתווך לא יוכל לתת לכם מענה מקצועי מספק משום שהוא פשוט לא מומחה בעיר ובאזור בה אתם רוצים למכור.

האם המתווך עובד איתכם בצורה מסודרת ולפי הנהלים?

הדברים הקטנים הם בסופו של דבר הגדולים. זה מתחיל מניקיון המשרד, הריח במשרד ובשירותים, הסדר הכללי במשרד, השולחנות, הציוד והסדר של העובדים וממשיך בעבודה מולכם. האם הוא מחתים אתכם על הסכם תיווך מסודר עם כל הפרטים? במידה שבחרתם לתת לו בלעדיות האם היא נחתמה במסמך נפרד ולפי הנהלים? האם הוא מחתים אתכם פיזית או דיגיטלית על המסמך? האם אתם מקבלים חשבוניות מסודרות ואיך מתנהל הליך התשלום מולו? מתווך שעובד מולכם מסודר ובצורה רצינית יעבוד איתכם מסודר ובצורה רצינית לאורך התהליך עד למכירה. הדרך שבה הוא עובד והסדר מעידה על כל התהליך העתידי מולכם.

האם נעים לכם לעבוד עם המתווך?

איך הוא מגיב כשיש בעיה? האם הוא מפגין אדיבות וסובלנות? האם הוא זמין עבורכם שיש שאלה? חוזר אם לא זמין? נותן לכם מענה מספק לשאלותיכם? מה קורה אם התשלום הועבר יום אחרי מסיבות שלא היו בשליטתכם? איך הוא מדבר איתכם? עם העובדים שלו? המתווך הולך ללוות אתכם תקופה ויהיו לכם הרבה ממשקים מולו, שימו לב שנעים לכם איתו ובסביבתו. יש הרבה בלתמ”ים בתהליך, הרבה עיכובים ודחיות, מעבר לכך שמתווך הולך להתנהל מול הקונים הפוטנציאליים ומול אנשי המקצוע וההתנהלות שלו יכולה להיות ההבדל בין ההצלחה או אי ההצלחה למכור את הנכס.

איך בוחרים מתווך? האם נעים לכם לעבוד עם המתווך?
איך בוחרים מתווך? האם נעים לכם לעבוד עם המתווך?

האם המתווך מומחה בסוג הנכס שתרצו למכור?

אם אתם רוצים למכור דירה למגורים והמתווך מולכם הוא מומחה בנדל”ן מסחרי זה לא השידוך הנכון. בחרו ובדקו שהמתווך שאתם בוחרים מומחה ומקצוען בסוג הנכס שתרצו למכור ולא עוסק גם בזה על הדרך. זה יכול להיות ההבדל בין מכירה מהירה ומוצלחת לבין דשדוש במקום ואף נזק רב.

איך המתווך מתכוון לשווק את הנכס שלכם?

בקשו מהמתווך לראות את תוכנית השיווק של הנכס שלכם. אילו פעולות הוא מתכוון לעשות? איך הוא מגיב כשאתם מציעים פעולות נוספות והאם יש מקום למשא ומתן? הפעולות השיווקיות המוסכמות צריכות להיות כתובות וחתומות גם בהסכם התיווך. ודאו שמבוצעות פעולות שהוסכמו ביניכם ובדקו את התוצאות של פעולות אלו בתקשורת פתוחה מול המתווך שלכם.

לסיכום

איך בוחרים מתווך? כל הקריטריונים שסקרנו בכתבה יכולים לעזור לכם לקבל בצורה מושכלת החלטה באיזה מתווך לבחור, אנו מאחלים לכם הצלחה רבה בבחירת המתווך המתאים ובמכירת הנכס שלכם בהצלחה.

מעוניינים לשמוע על מכירת הנכס שלכם בעזרתנו? ברשת ברוקר נדל”ן אנו מתמחים במכירת נכסים, קנייה והשקעות נדל”ן בכל הארץ. יש לנו מעל 60 מומחי נדל”ן (ברוקרים) ברשת הפרוסים בכל המדינה ויכולים לסייע לכם למכור את הנכס שלכם בהצלחה ובמהירות. אמנת השירות המלאה שלנו זמינה לצפייה עבורכם. מוזמנים לדבר איתנו.

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

השאירו פרטים מלאים:

תגיות:
אולי גם אלו יעניינו אותך...

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

עלו לאחרונה…

צפו בכל המאמרים שעלו ממש לאחרונה

עסקאות נדל"ן - סיכום שנת 2023 - דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל"ן

עסקאות נדל”ן – סיכום שנת 2023 – דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל”ן

מדד תשומות הבנייה מה היה השינוי בחודש ינואר 2024

מדד תשומות הבנייה – מה היה השינוי בחודש ינואר 2024? רשת ברוקר נדל”ן

מדד מחירי הדירות מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023

מדד מחירי הדירות – מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023? רשת ברוקר נדל”ן

סקירת ענף הנדל"ן למגורים - רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל"ן

סקירת ענף הנדל”ן למגורים – רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

"דירה ב-800 אלף שקל": האם "תוכנית הנדל"ן של ישראל" תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

“דירה ב-800 אלף שקל”: האם “תוכנית הנדל”ן של ישראל” תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

עסקאות נדל"ן דירות חדשות ספטמבר נובמבר 2023

עסקאות נדל”ן – דירות חדשות – ספטמבר-נובמבר 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

כתבות נוספות שגולשים אהבו...
error: אזור מורשה רשת ברוקר

מחשבון תחשיב רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון הון עצמי

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון משכנתא

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון תשואה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון מס רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל"ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

הברוקר עדיין לא חידש את רשיונו...

בודק נתונים...

ברוקר מאומת - בטוח לעשות עסקה!