בדק בית כל מה שצריך לדעת על הבדיקה המדריך המלא לשנת 2022

בדק בית – כל מה שצריך לדעת על הבדיקה – המדריך המלא לשנת 2023

תוכן עניינים

איך יודעים אם הדירה שאנחנו עומדים לקנות במצב תקין ואין בה ליקויים משמעותיים? באילו מצבים נזמין בדק בית? מה זה בדק בית? מתי עושים בדק בית? אילו בדיקות מבוצעות בבדק הבית? ומהו ההבדל בין בדק בית לפני קניית דירה יד שנייה לבדק בית ברכישת דירה חדשה מקבלן?

במאמר נלמד ונכיר את הדברים הבאים:

  1. מדוע חשוב לעשות בדק בית?
  2. בדק בית לדירה חדשה מקבלן – מה נוכל לגלות בבדיקה ומה נרוויח ממנה?
  3. בדק בית לדירה יד שנייה – מה נוכל לגלות ואיך הבדיקה תתרום לנו במשא ומתן על הדירה?
  4. בדק בית בזמן בנייה – האם זה אפשרי? 
  5. בדק בית בזמן שיפוץ – מה בודקים? 
  6. 6 בדיקות שנוכל לבצע באמצעות בדק בית לפני קניית דירה.
  7. כמה עולה בדק בית?
  8. מה עושים עם הממצאים שגיליתם לאחר שביצעתם בדק בית?

מדוע חשוב לעשות בדק בית? 

בדק בית מאפשר לנו להבין האם הנכס שאנחנו עומדים לקנות ולהשקיע בו את כספנו תקין, או שמא יש בו ליקויי בנייה ואם כן מהם? המהנדסים המומחים והמוסמכים לביצוע בדק בית יודעים לאתר תקלות שאנחנו כנראה לא היינו שמים לב אליהם בכלל במרבית המקרים, מיומנותם מאפשרת להם לזהות ליקויים רבים בנכס אותו נרצה לקנות כמו למשל רטיבות, סדקים בתקרה או בקירות, הפרשי גובה, שקיעה של מרצפות. ברגע שיש לנו את המידע נוכל לקבל החלטות חכמות יותר, לדעת לאיזו עסקה אנחנו נכנסים ואיך נכון לפעול. 

בין אם אתם רוכשים דירה חדשה מקבלן או קונים דירה יד שנייה בשני המקרים חשוב לעשות בדק בית עם התאמות ודגשים שונים לכל אחד מהמקרים. ישנם ארבעה מקרים נפוצים בהם כדאי להזמין שירות של מהנדסים מומחים לבדק בית, בואו נכיר אותם.

בדק בית לדירה חדשה מקבלן – מה נוכל לגלות בבדיקה ומה נרוויח ממנה?

יכול להיות שעולה לכם מחשבה לראש האם באמת צריך בדק בית לדירה מקבלן? הרי זו אמורה להיות דירה חדשה בפרוייקט חדש אז מה הסיכוי? תתפלאו אבל יש מקרים רבים שדיירים נכנסים לדירה חדשה ללא בדק בית מתאים ומגלים נזילות, רטיבות, שריפות, מטרדי ריח, שקיעת מרצפות, קריסת מרפסות והרשימה עוד ארוכה… 

עין בלתי מיומנת תתקשה לזהות ליקויי בנייה של הקבלן והנזקים הקורים בינתיים מתחת לפני השטח יכולים להתפרץ עוד כמה שנים מבלי שהיינו מודעים לכך בכלל. במקום להיות מופתעים מליקויים ובעיות שפתאום גילינו אפשר למנוע זאת מראש ע”י בדק בית מקצועי שיזהה בדיוק את אותם פרטים אלו גם הקטנים בהם ויאפשר לנו להגיש לקבלן את כל ליקויי הבנייה ולדרוש את תיקונם לפני שאנו נכנסים לדירה. 

יש כאן רווח כפול, גם נרוויח דירה שתוקנו בה הליקויים לפני שעברנו אליה וגם עצם התיקון של הליקויים ימנע מצב של טענה כלפינו שאנחנו גרמנו לנזק ולליקויים בדירה. מעבר לכך כמובן חסכנו עוגמת נפש, כסף והמון אנרגיה בבדיקה שעלותה מול עלות הדירה שנרצה לקנות היא מזערית.

בדק בית לדירה יד שנייה – מה נוכל לגלות ואיך הבדיקה תתרום לנו במשא ומתן על הדירה?

ידע הוא כוח פוטנציאלי ובמיוחד בקניית דירה יד שנייה. כשמדובר על עסקת נדל”ן יקרה שכזאת מחיר בדק בית לדירה זעיר ביחס לתועלות שתוכלו לקבל ממנה. כן, יכול להיות שלא תגלו כלום והכל בסדר, אבל מה אם כן תגלו? כמה כסף, אנרגיה וזמן תצטרכו להשקיע כדי לתקן את כל הבעיות שיתגלו? רמז: הרבה יותר ממחיר הבדיקה, וזה עוד בלי לדבר על התסכול ועוגמת הנפש. 

בדק בית יוכל לתת לכם תמונת מצב על הבית שתרצו לקנות, אתם תדעו את כל הבעיות שקיימות בבית, לדוגמה: תקלות בצנרת, ליקויים במערכות החשמל, בעיות איטום, נזקי רטיבות וכל ליקוי אחר הקיים בדירה. 

מהנדס בניין מומחה בבדק בית יספק לכם דו”ח מפורט על כלל ליקוי הבנייה ואיך מתקנים אותם. גם אם אין אפשרות לתקן את הבעיות שהתגלו או שאתם בסדר עם זה תוכלו להיכנס למשא ומתן על רכישת הדירה עם מידע שיאפשר לכם לנהל אותו בצורה טובה יותר ואולי אפילו לעשות עסקה טובה יותר על הדירה ממה שהייתם עושים ללא בדק הבית.

בדק בית בזמן בנייה – האם זה אפשרי? 

האם אפשר לעשות בדיקת בדק בית אם עדיין אין בית? ואם כן אז מה בכלל בודקים? התשובה לשאלה הראשונה היא כן, אפשר בהחלט לעשות בדיקת בדק בית אפילו אם עדיין אין בית. בדק הבית בשלב זה נועד לוודא שהבנייה נעשית כמו שצריך ולמנוע ליקויים בזמן הבנייה. אנשי מקצוע מומחים ומוסמכים ביניהם מפקח ומהנדס בניין ידאגו לכך ואתם תוכלו להיות שקטים.

בדק בית בזמן שיפוץ – מה בודקים? 

שיפוצים הם אחד התחומים שאפשר להגיד שמרגע שנכנסתם אתם לא יכולים לדעת איך הוא יתפתח ומה יתגלה בסוף ויש המון הפתעות בדרך. אחת הדרכים למנוע מצב שבו פתאום בעלי המקצוע נעלמים באמצע השיפוץ או לא לוקחים אחריות עליו היא להזמין בדק בית בזמן השיפוץ. 

בדק הבית בזמן השיפוץ יאפשר לנו לגלות האם יש ליקויי בנייה, האם השיפוץ מבוצע ברמה גבוהה? באילו חומרים משתמשים והאם השיפוצניק עובד בהתאם לחוק. בדק הבית יאפשר לכם ליהנות מכל העולמות.

תוכלו להיות שקטים שהשיפוץ מתבצע כמו שצריך, אם יתגלו בעיות מול השיפוצניק ותצטרכו להגיע להליכים משפטיים, דו”ח בדק הבית יוכל לשמש אתכם במשפט ובחלק גדול של המקרים עצם בדק הבית עצמו יספיק כדי שהשיפוצניק יתקן את הליקויים שיתגלו, אלא אם כן הוא מוכן להסתכן בתביעה או ללכת להליכים משפטיים שכמו שאמרנו לכם יש לכם יתרון במקרה זה.

בדק בית - מדוע חשוב לעשות בדק בית?
בדק בית – מדוע חשוב לעשות בדק בית?

בדק בית – 6 בדיקות שנוכל לבצע לפני קניית דירה

בדיקת בדק בית מחולקת לבדיקות שונות שכל אחת מהן בודקת מערכת אחרת בבית. כל מערכת נבדקת לעומק ובאופן מקצועי ויסודי. אינכם חייבים לבצע את כל הבדיקות וההחלטה היא שלכם, אך מומלץ לבצע בדיקת בדק בית מקיפה כך שתוכלו להבין מול מה אתם עומדים והאם כדאי לכם לקנות את הנכס.

בדיקת צנרת ורטיבות – מה נוכל לגלות בבדיקה? 

הבדיקה הנפוצה ביותר בבדק בית היא בדיקת רטיבות. לרוב דבר הראשון שיעשו בבדק בית הוא לבדוק רטיבות. גם אם אתם חושבים שתוכלו לזהות רטיבות בדירה ובחלק מהמקרים אכן תצליחו, יש מקרים בהם צריך ציוד מיוחד לאיתור רטיבות ונזילות שיש רק למהנדסי בניין ובודקים מוסמכים. בבדיקת הצנרת ניתן יהיה לזהות סדקים ושברים בצנרת, האם יש גופים זרים שחוסמים את הצנרת או ניתוקים בצנרת. 

בבדק הבית יוכלו לזהות גם כן האם יש רטיבות, מהיכן היא מגיעה, האם האחריות לתיקון היא שלכם או בכלל של השכנים, ומהי הסיבה לרטיבות? בין הסיבות ניתן למצוא הצטברות מי גשמים, צנרת שהתפוצצה, לחות מצטברת ועוד.

מה מצב האיטום בדירה?

“לא כל הנוצץ זהב”, הדירה יכולה להיראות נפלא והאיטום נהדר, אבל מה קורה שפתאום יש גשם? האם אתם נשארים יבשים או שהדירה שלכם הפכה לנהר קטן? בדק הבית יבצע בדיקה מלאה בכל הבית על מנת למצוא האם יש ליקויים ואיך לתקנם כדי שלא “תוצפו” בגשם הבא. מהמרכיבים שיבדקו בבדיקת האיטום הם הגג, החלונות, קירות ואיטום בחדרים וכן איטום הרצפה.

האם יש קרינה מסוכנת בדירה?

האם היה חשוב לכם לדעת אם יש קרינה מסוכנת בדירה אותה תרצו לקנות לפני הקנייה? אחת מהבדיקות החשובות שמבוצעות בבדק בית היא בדיקה קרינה וגז ראדון. חשוב לעשות את הבדיקה ולהבין האם יש קרינה ואם כן מה רמת ריכוז הקרינה? גז ראדון נחשב לגז מסוכן כשהוא נמצא בכמות גדולה, מדובר בגז היוצא מהאדמה, לכן חשוב מאוד לבצע בדיקת קרינה בבתי קרקע ובבתים בהם יש ממ”ד תת קרקעי. בתום הבדיקה יוגש דו”ח שיכלול את כל הממצאים שהתגלו בבדיקה ואיך ניתן לטפל בהם.

בדיקת מערכות החשמל בדירה

בדיקת מערכות החשמל בבדק בית תבוצע על ידי מהנדס בניין מומחה שיבדוק את השקעים, מערכות לגילוי אש, עומסי החשמל ולוחות החשמל. בין הליקויים הנפוצים שניתן למצוא בבדיקת מערכת החשמל ניתן למצוא: הארקה לא תקינה, חלוקת מעגלים לא תקינה, ממסר פחת לא תקין, עומס יתר ועוד.  

בדיקה זו היא חשובה מאוד כדי לדעת שמערכות החשמל תקינות ולא חלילה מהוות מפגע בטיחותי וסכנות של שריפה או התחשמלות. בדק בית יכול למנוע אסון במצב מסוג זה מראש. בגמר הבדיקה יוגש דו”ח על ידי בודק החשמל כולל כל הליקויים שהתגלו ואיך מתקנים אותם.

בדיקת אקוסטיקה

בדיקה זו חשובה במקרה שהנכם רגישים לרעשים וחשוב לכם לדעת מראש עד כמה הדירה אותה אתם עומדים לרכוש רועשת. בדיקת רעשים הנעשית בבדק בית יכולה לחשוף סוגי רעשים רבים המשפיעים על הדירה. בין הרעשים אותם ניתן לאתר בבדיקה אקוסטיקה ניתן למצוא רעשי צנרת, רעשים שמגיעים מסביבת הנכס, מזגנים מרעישים, מתקני אשפה, מעליות ישנות ומרעישות, בידוד אקוסטי לא מספק. מעבר לכך דירה רועשת עלולה לחוות ירידת ערך בשל עוצמת הרעש.

בדיקת שכנים

חשוב לכם לדעת בדיוק מי הם השכנים שלכם? מי הם האנשים הגרים בסמוך אליכם בבניינים הקרובים? במצב כזה תוכלו להזמין בדק בית שכנים. מומחה מקצועי יבדוק בין היתר בני כמה השכנים, מה המצב המשפחתי שלהם? כמה ילדים יש להם? האם יש להם חיות מחמד? במה הם עובדים, איך היום יום שלהם נראה והאם יש להם עבר פלילי. 

בדיקה זו תאפשר לכם לקבל את התמונה הרחבה ביותר על כל סביבת המגורים שלכם וכן על הקבלן המלווה את הפרוייקט במידה ואתם רוכשים דירה מקבלן. במקרים מסויימים בדיקת השכנים תבוצע כחלק מבדיקה מקיפה של הבניין שתכלול בדיקת תחזוקה, מצב פיזי, רמת הנגישות של הבניין ועוד.

בדיקות אלו יאפשרו לכם לדעת האם הבניין מתאים לצרכים האישיים שלכם או שעדיף לכם לחפש בניין אחר, הכל לפי ההעדפות האישיות שלכם.

בדק בית - 6 בדיקות שניתן לבצע בבדיקת בדק בית לפני קניית דירה
בדק בית – 6 בדיקות שניתן לבצע בבדיקת בדק בית לפני קניית דירה

כמה עולה בדק בית?

בדק בית יעלה לכם אמנם כמה אלפי שקלים, אך בהשוואה בסכום אותו תצטרכו להעמיד עבור קניית דירה יד שנייה או דירה חדשה מקבלן מדובר בסכום זניח. עלות בדק הבית תלויה בסוג הנכס שנבדק, הצעת המחיר תלוייה בפרמטרים הבאים: 

  1. האם מדובר בבדק בית לדירה בבניין או בית פרטי? 
  2. בדק בית בקניית דירה חדשה מקבלן או קניית דירה יד שנייה? 
  3. מה גודלה של הדירה או הבית? 

אם תרצו שאנחנו נבצע עבורכם בדיקת בדק בית מקצועי לפני קבלת מפתח, נשמח לשלוח את אחד ממהנדסי בדק הבית המומלצים איתם אנו עובדים בעמוד הבא.

ביצעתם בדק בית – מה עושים עם הממצאים?

בתום בדיקת בדק הבית תקבלו חוות דעת הנדסית שתוגש לכם על ידי מהנדס בדק בית עם כל הבדיקות שבוצעו, מהם הממצאים שהתגלו, המלצות לתיקון הליקויים במידה שניתן ומה תהיה עלות התיקונים.

מצויידים בממצאים מבדק הבית תוכלו להחליט האם אתם הולכים על הדירה או מוותרים עליה. במידה שהחלטתם ללכת עליה ומדובר בדירה מקבלן פנו לקבלן ובקשו ממנו לתקן את הליקויים שהתגלו, במידה שהקבלן לא יסכים לתקן את הליקויים או יפעל בניגוד לחוק תוכלו לפנות לרשם הקבלנים ולהגיש תלונה. 

במידה ואתם רוכשים יד שנייה והחלטתם שאתם עדיין רוצים לרכוש אותה תוכלו להשתמש בממצאים שגיליתם במשא ומתן על קניית הנכס ואולי אף להוריד את מחיר הנכס ולהשיג עסקה טובה יותר עבורכם.

הכנו עבורכם קובץ PDF שתוכלו לקרוא בקלות על 6 הבדיקות שנוכל לבצע בבדק בית לפני קניית דירה, לחצו על הקובץ ותוכלו לצפות ולהוריד אותו בלחיצת כפתור.

6 בדיקות שנוכל לבצע לפני קניית דירה

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

השאירו פרטים מלאים:

תגיות:
אולי גם אלו יעניינו אותך...

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

עלו לאחרונה…

צפו בכל המאמרים שעלו ממש לאחרונה

עסקאות נדל"ן - סיכום שנת 2023 - דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל"ן

עסקאות נדל”ן – סיכום שנת 2023 – דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל”ן

מדד תשומות הבנייה מה היה השינוי בחודש ינואר 2024

מדד תשומות הבנייה – מה היה השינוי בחודש ינואר 2024? רשת ברוקר נדל”ן

מדד מחירי הדירות מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023

מדד מחירי הדירות – מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023? רשת ברוקר נדל”ן

סקירת ענף הנדל"ן למגורים - רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל"ן

סקירת ענף הנדל”ן למגורים – רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

"דירה ב-800 אלף שקל": האם "תוכנית הנדל"ן של ישראל" תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

“דירה ב-800 אלף שקל”: האם “תוכנית הנדל”ן של ישראל” תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

עסקאות נדל"ן דירות חדשות ספטמבר נובמבר 2023

עסקאות נדל”ן – דירות חדשות – ספטמבר-נובמבר 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

כתבות נוספות שגולשים אהבו...
error: אזור מורשה רשת ברוקר

מחשבון תחשיב רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון הון עצמי

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון משכנתא

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון תשואה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון מס רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל"ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

הברוקר עדיין לא חידש את רשיונו...

בודק נתונים...

ברוקר מאומת - בטוח לעשות עסקה!