השבחת נכס ו 4 רמות ההשבחה שאתם חייבים להכיר

השבחת נכס ו 4 רמות השבחת נכסים שאתם חייבים להכיר

תוכן עניינים

שיפוץ והשבחת נכסים לפני מכירה בהשקעות נדל”ן – בן סולומון

ובשיעור הפעם: השבחת נכס: 4 רמות ההשבחה העיקריות, לעשות את זה כמו מקצוענים:

אבל רגע לפני זה בואו נבין מה זה בכלל השבחת נכסים.

השבחת נכס זה שיפור נראות הנכס, אם ברמת שיפוץ מסיבי מהיסוד או עיצוב קליל יותר שמשנה את אופיו ברמת “המייקאפ“. בכל רמת שינוי, הנכס ישביח את עצמו ולכל רמה; אסטרטגיה שונה ועלויות אחרות.

השבחת נכסים - מה זה אומר? I העלאת ערך הנכס I של הנכס I ערך הנכס I השבחה של I איך משביחים נכס I איך משביחים נכסים I השבחת נכס הגדרה I השבחת נדל"ן I השבחת נדלן I מה זה השבחת נכס
השבחת נכסים – מה זה אומר? I העלאת ערך הנכס I של הנכס I ערך הנכס I השבחה של I איך משביחים נכס I איך משביחים נכסים I השבחת נכס הגדרה I השבחת נדל”ן I השבחת נדלן I מה זה השבחת נכס

בחודש האחרון סיימנו להשביח 2 דירות במינימום עלויות ושכירויות יפות. שתיהן דירות בבאר שבע. אחת בשכונה ה’ ואחת בשכונה יא’ למי שמכיר, שכונות עם אזורים מסוימים שמעולים להשקעה, עם ביקוש נאה לשכירות: במהלך ההשבחה כתבתי עבור פרויקט מסוים ואני משתף אתכם, המדריך המלא והייחודי להשבחת נכסים יפורסם כאן בהמשך (למי שרוצה להיות בין הראשונים כתבו ונשלח כשיצא).

השבחת נכסים בדרך כלל מתחלקת לארבע רמות עיקריות:

  1. השבחה פסיבית.
  2. השבחה אקטיבית.
  3. השבחה רציפה.
  4. השבחה אסטרטגית.

בואו נכיר את הרמות השונות ונתחיל מהשבחת נכס פסיבית.

השבחת נכס פסיבית

השבחת נכסים פסיבית היא כזו שאין לנו פעולות אקטיביות כמו לשבור, או לשפץ דברים, הרווחים מגיעים מדברים שקורים בסביבת הנכס מבלי שנגענו בכלום. באזורים בהם יש שמועה שיש התאגדות דיירים עבור פינוי בינוי ושיח ער על התחדשות, בטח באזורי ביקוש המחירים טסים כלפי מעלה.

לדוגמה – פארקים רחבי ידיים שנבנים בסביבת הנכס, בניינים חדשים שמבשרים על עליית מחירים צפויה בדירות יד 2, שכונה חדשה שנבנית בסמיכות לנכס, פארק הייטק, קרבה לאזורים בפרוייקטי התחדשות עירונית, תחבורה ציבורית מתקדמת, ראיתם מה קורה ביפו? בחולון? בבת-ים? באזורים בהם יש שמועה שיש התאגדות דיירים עבור פינוי בינוי ושיח ער על התחדשות, בטח באזורי ביקוש המחירים טסים כלפי מעלה.

דוגמה מעיר שלא נחשבת “אזור ביקוש”. באר שבע בשכונה ג’, ברחוב רוטנברג אחרי ההכרזה המחירים קפצו בעשרות אחוזים…ולכו תדעו מתי יצא הפרויקט. במקרה אנחנו לקחנו חלק מהמנהלת בבאר שבע ועשינו את הפרויקט בשיתוף החברה להתחדשות עירונית (מהמובילות בארץ בתחום).

השבחת נכס אקטיבית

השבחת נכסים אקטיבית היא כל מה שאנו עושים באופן אקטיבי בשביל להשביח את הנכס על מנת ששוויו יעלה בשביל למכור ברווח או להשאיר לשכירות תוך שאנחנו יודעים שערך הנכס עלה משמעותית ואנו רק מחכים להזדמנות הנכונה להכות בברזל ולמכור.

יש מגוון דרכים בהן ניתן להשביח את הנכס בצורה אקטיבית ובהן:

  1. תיקון והחלפה של תשתיות אינסטלציה וחשמל.
  2. שיפוץ קוסמטי (חידוש צבע, תליית תמונות, מתגי חשמל, ברזים ועוד). או שיפוץ מסיבי.
  3. חלוקה מחדש של הנכס והפיכתו לדוגמה מדירת 2 חדרים ל 3 חדרים.
  4. פרוייקטים של תמ”א 38 – במסגרת הפרוייקט משודרג כל הבניין ומתווספים לדירות ממ”דים, מרפסות ומעלית, שטח הדירות גם כן גדל.

חשוב לזכור שכשאתם משביחים את הנכס זכרו אתם עושים זאת למטרת מקסום רווחים וכן שאתם לא הולכים לגור בדירה. הסגנון והסטייל שאתם אוהבים הוא לא דווקא מה שהשוכרים הפוטנציאליים או הקונים הפוטנציאליים של הנכס אוהבים, אז זכרו לשפץ בהתאם לסטנדרט הקיים בשוק בו אתם פועלים והתאימו את השיפוץ שיתאים לשוכרים ולקונים פוטנציאליים.

השבחת נכס רציפה

השבחת נכסים רציפה היא השבחה שבאה לומר לשוכר במעשים “אכפת לנו ממך, לכן נטפל בדירה על בסיס קבוע מבלי שתגיד משהו”. לא מחכים שהשוכר יגיד לנו “זה לא עובד”, אלא מגיעים באופן יזום ומטפלים ומחדשים דברים ומשביחים את הנכס.

לא חייב שנגיע פיזית, נוכל לבקש מחברת הניהול / המתווך שיבדקו אחת לתקופה שהכל תקין והדייר מרוצה. זו הרמה שבה המשקיע מבין שלקוח מרוצה הוא לקוח שנשאר שנים רבות בדירה, ובסופו של דבר חוסך לו כסף. שינויי דיירים עולים כסף. תצבעו, תשפצו קצת, תשלמו למתווך על שכירות…אפשר למנוע זאת מראש ולהאריך את תקופות השכירות בעזרת הרמה הזו.

השבחת נכס אסטרטגית

השבחת נכסים אסטרטגית היא השבחה שמראש מניחה שהסביבה לא פחות חשובה מהדירה. לכן יזם שפועל ברמה הזו יעשה הכל בשביל שסביבת הנכס והבניין בו הדירה שלו נמצאת יראו מצוין. יזם ברמה הזו יהיה מעורב יותר במה שהולך בוועד הבית, הוא ייקח על עצמו יוזמות לשיפור הנראות, וכל זה בשביל להשביח את הנכס שלו. ברמה הזו ראיתי משקיעים שלקחו על עצמם להוסיף לדוגמה מעלית, מרפסות, גידור וגינון אמריקאי. כל אלה משביחים את הנכס.

ברמה הזו שכנים מאוד יעריכו אותנו ולא יראו אותנו כ”משקיעים שרק מעניין אותם הכסף”, לכן אנו נקבל מהם שיתוף פעולה מלא ונסחוף אותם בהבנה שבניין מתוחזק בסביבה מתוחזקת גורם לערך הנכס לעלות. ומי לא רוצה שהנכס שלו יעלה עוד קצת בכל פעם?

השבחת נכסים ושיפוץ שיווקי – בן סולומון

לסיכום:

מעוניינים להשביח נכס? רוצים לדייק את התהליך ההשבחה ולקבל תוכנית השבחה נכסים מסודרת? דברו איתנו, נתחיל בלהבין את הצרכים שלכם היום ונחבר אתכם גם לעתיד, ונגיע עם הנבחרת שלנו הכוללת את כל אנשי המקצוע הרלוונטיים לשיפוץ והשבחת הנכס הכי מדויקים עבורכם, השירות ניתן בכל הארץ.

בן סולומון,

מחבר רב המכר “נדל”ן לכולם”.

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

השאירו פרטים מלאים:

תגיות:
אולי גם אלו יעניינו אותך...

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

עלו לאחרונה…

צפו בכל המאמרים שעלו ממש לאחרונה

עסקאות נדל"ן - סיכום שנת 2023 - דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל"ן

עסקאות נדל”ן – סיכום שנת 2023 – דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל”ן

מדד תשומות הבנייה מה היה השינוי בחודש ינואר 2024

מדד תשומות הבנייה – מה היה השינוי בחודש ינואר 2024? רשת ברוקר נדל”ן

מדד מחירי הדירות מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023

מדד מחירי הדירות – מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023? רשת ברוקר נדל”ן

סקירת ענף הנדל"ן למגורים - רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל"ן

סקירת ענף הנדל”ן למגורים – רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

"דירה ב-800 אלף שקל": האם "תוכנית הנדל"ן של ישראל" תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

“דירה ב-800 אלף שקל”: האם “תוכנית הנדל”ן של ישראל” תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

עסקאות נדל"ן דירות חדשות ספטמבר נובמבר 2023

עסקאות נדל”ן – דירות חדשות – ספטמבר-נובמבר 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

כתבות נוספות שגולשים אהבו...
error: אזור מורשה רשת ברוקר

מחשבון תחשיב רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון הון עצמי

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון משכנתא

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון תשואה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון מס רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל"ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

הברוקר עדיין לא חידש את רשיונו...

בודק נתונים...

ברוקר מאומת - בטוח לעשות עסקה!