ערבויות משוכרים

משכירים נכס? גלו את כל סוגי הערבויות שתוכלו לבקש מהשוכרים

תוכן עניינים

חיים הוא בעלים של נכס באשקלון, בחצי שנה האחרונה הוא חיפש שוכרים לדירה שלו ואחרי סינון והמתנה ארוכה סוף מצא זוג שוכרים שמתאימים, זוג נשוי צעיר דנה יוסי מרוויחים משכורת טובה, אנשים נעימים וטובים. על פניו נראה שחיים צריך לרוץ על המציאה ולהכניס אותם לדירה, אך מניסיון העבר ולמרות שהם אנשים שנראים סבבה הוא מחליט לעשות עוד בדיקות ולבקש מהשוכרים שלו ערבויות שיוכיחו לו שהם באמת יכולים לעמוד בתשלומים, מה שיאפשר לו לקבל את הביטחון ולדעת שהכסף של שכר הדירה שלו מובטח.

ערבות היא בעצם התחייבות, במקרה זה של הזוג הצעיר כלפי חיים שבמידה ולא יעמדו בתשלומים יוכל לדרוש ולגבות את כספו לפי ההתחייבות שסוכמה ביניהם. דנה ויוסי מבינים את החשש והצורך בביטחון של חיים ומוכנים לתת ערבות מתוך סוגי הערבויות שיציע ויסוכמו ביניהם.

בואו נדבר קצת על אילו ערבויות קיימות.

*הערבות הראשונה שקיימת היא צ’ק ביטחון – מדובר בצ’ק בנקאי שאפשר לגבות ממנו סכומים לפי מה שסוכם בין חיים לזוג בחוזה השכירות שנחתם ביניהם.

*פיקדון הוא אופציה נוספת, מה שאומר שחיים יקבל סכום כסף מזומן מראש שבמקרה של אי עמידה בתשלומים לפי חוזה השכירות ישתמש בו כדי לגבות את החובות שהצטברו.

הורים קרובי משפחה, חברים יכולים להיות ערבים, מה שאומר שבמידה והשוכרים שלנו לא יכולים לשלם שכר דירה או התחייבות ותשלומים אחרים שקשורים לשכר הדירה (כמו חשבונות ארנונה, מים , חשמל), חיים יפנה אליהם לגביית החובות.

*מסמך משפטי בשם שטר חוב הוא ערבות נוספת שמחייבת את הזוג הצעיר שלנו לשלם לחיים סכומי כסף במקרים ובסכומים שסוכמו מראש.

*כתב התחייבות בשם ערבות בנקאית אוטונומית שמאפשר למשכיר לקבל את הסכום שסוכם בה באופן מיידי, הבנק מתחייב לשלם את הכסף למשכיר באופן מיידי.

*שטר בשם שטר ערבות שבשונה משטר חוב מחייב חתימה גם של הערבים של הזוג הצעיר שלנו, שטר זה ימומש רק במידה שהשוכרים לא יוכלו לעמוד בהתחייבויות כלפי המשכיר.

דנה ויוסי (הזוג הצעיר שלנו) הם זוג יסודי ומעמיק אז הם בדקו גם את חוק השכירות 1971 ומצאו בו פרט מאוד חשוב, על פי תיקון מספר 1 לחוק השכירות. במקרה שחיים מבקש מהם ערבות היא לא יכולה להיות יותר מסכום דמי השכירות שהם משלמים על שליש מתקופת השכירות, או סכום של עד פי 3 מדמי השכירות לחודש שהתחייבו לשלם.


דנה ויוסי חקרו עוד בחוק וגילו שחיים יכול להשתמש בערובה שנתנו במקרה שהם לא שילמו את דמי השכירות במועדים הקבועים ומתוך כך הסכום שהוא יכול לגבות הוא עד סכום השכירות שלא שולם עם הצמדה וריבית לפי תנאי השכירות ביניהם.

הם מבינים שגם במקרה שלא תיקנו דברים בדירה שהם אחראים לתקנם יוכל לגבות את עלות התיקונים. דנה ויוסי מודעים לכך שאי תשלום התשלומים השוטפים מאפשר ליוסי לגבות מהם לפי הערבות את התשלומים הללו.

משה צריך להודיע להם על התיקונים הנדרשים ועל כך שהוא מתכוון לממש את הכספים של הערובה ולתת להם זמן הגיוני וסביר לעשות זאת מראש. דנה ויוסי החליטו להיכנס ולהשכיר דירה אצל חיים והכל עבר תקין במהלך תקופה של שנה ששכרו אצלו.

אחרי שנה החליטו לקנות בית משלהם ולכן החליטו להפסיק את השכירות לפי החוזה שהסתיים של שנה. דנה ויוסי ביקשו מחיים על פי החוק להחזיר להם את הערבות (משום שהסתיימה תקופת השכירות), וחיים על פי החוק החזיר להם תוך חודשיים מהרגע שהחזירו את הדירה ואחרי בדיקה שלא היו להם חובות נוספים את הערבות.

דנה ויוסי וגם חיים קיבלו מידע רב ששימש אותם בשכירות הנוכחית וישמש אותם בעתיד, הם תמיד בודקים את העדכונים לגבי חוק השכירות, ומתעדכנים בסוגי הערבויות הקיימות הם מקווים שתבדקו גם בין אם אתם בעלי הנכס או השוכרים ומאחלים לכם בהצלחה.

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

השאירו פרטים מלאים:

תגיות:
אולי גם אלו יעניינו אותך...

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

עלו לאחרונה…

צפו בכל המאמרים שעלו ממש לאחרונה

עסקאות נדל"ן - סיכום שנת 2023 - דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל"ן

עסקאות נדל”ן – סיכום שנת 2023 – דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל”ן

מדד תשומות הבנייה מה היה השינוי בחודש ינואר 2024

מדד תשומות הבנייה – מה היה השינוי בחודש ינואר 2024? רשת ברוקר נדל”ן

מדד מחירי הדירות מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023

מדד מחירי הדירות – מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023? רשת ברוקר נדל”ן

סקירת ענף הנדל"ן למגורים - רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל"ן

סקירת ענף הנדל”ן למגורים – רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

"דירה ב-800 אלף שקל": האם "תוכנית הנדל"ן של ישראל" תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

“דירה ב-800 אלף שקל”: האם “תוכנית הנדל”ן של ישראל” תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

עסקאות נדל"ן דירות חדשות ספטמבר נובמבר 2023

עסקאות נדל”ן – דירות חדשות – ספטמבר-נובמבר 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

כתבות נוספות שגולשים אהבו...
error: אזור מורשה רשת ברוקר

מחשבון תחשיב רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון הון עצמי

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון משכנתא

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון תשואה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון מס רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל"ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

הברוקר עדיין לא חידש את רשיונו...

בודק נתונים...

ברוקר מאומת - בטוח לעשות עסקה!