מוכרים את הדירה? כך תעלו את ערך הנכס
הדעה הרווחת בקרב רבים ממוכרי הדירות היא שעל מנת למכור במחיר גבוה את הנכס שלהם הם חייבים לעשות שיפוץ מן היסוד. שיפוץ מעלה בדרך כלל עד 15 אחוז בערך כמובן שזה תלוי בהרבה גורמים, ולכן דעה זו אינה נכונה בכל המקרים.
מוכרים רבים משקיעים מאות אלפי שקלים בשיפוץ ובעת המכירה לא מצליחים להחזיר את ההשקעה ההתחלתית. יש לקחת בחשבון שלכל אדם יש טעם שונה; יש כאלה שיאהבו פרקט, אחרים יאהבו גרניט פורצלן ומה עם המטבח אנגלי, עתיק או כפרי?
מי מבטיח לנו שהשיפוץ שנעשה יקלע לטעם הקונה הפוטנציאלי?
אז מה ניתן לעשות? האם חייב לעשות שיפוץ מהיסוד כדי שמישהו ירכוש את הנכס שלנו? מה התקציב שאנחנו צריכים להקצות עבור השיפוץ?
לפני שנענה ונרחיב על הנושא הזה חשוב להתייחס גם למוכרים אשר נמצאים בצד השני של המתרס. אלה אשר לא מבינים מדוע יש לשנות מאומה בדירה שלהם, הרי הם חיו בנכס 20 שנה ואם הם היו יכולים היו ממשיכים לגור רק שהקומה גבוהה להם מידי/ סכסוך שכנים ועוד. הם גידלו שם את הילדים שלהם, חיתנו אותם והם פשוט מאוהבים בדירה שלהם. הרבה מזה זה גם חוסר ההבנה בפוטנציאל הנכס ולכן, הם בוחרים למכור את הנכס שלהם בדיוק כמו שהוא ללא כל השקעה מינימלית ביותר שיכלה להוסיף עוד כמה עשרות אלפי שקלים למחיר שיקבלו עבור הנכס מבלי הצורך להיכנס להרפתקת שיפוץ מסיבית.
עכשיו כשהבהרנו את זה בואו נתחיל בהבחנה בין קונים למגורים וקונים להשקעה, אשר לשניהם קווי מחשבה שונים. שימו את עצמכם בנעלי הקונה למגורים, הרי ככל הנראה תהיו במקומו בתוך זמן קצר. קונה זה בדרך כלל מדמיין איך הוא בונה חיים בנכס הזה ואילו משקיע אינו הולך לגור בנכס לכן, מה שחשוב לו זה איך השוכרים שלו ירגישו שם (כל אחד כמובן ואוכלוסיית היעד שמתאימה לאזור הנכס- סטודנטים, משפחות ועוד).
מה יחפש קונה למגורים ומה יחפש קונה להשקעה?
קונה למגורים על פי רוב יחפש דירה שנראית טוב, שלא תהיה לו הרבה עבודה עליה, הרבה רגש מעורב בשיקולים, לעומת משקיע שלו יהיה חשוב הפוטנציאל של הנכס ולא ייבהל מדירה הרוסה- שיפוץ הוא לא הרפתקה שמרתיעה אותו, השיקולים שמנחים אותו הם בדרך כלל כלכליים.
אז מי הולך להיות הלקוח שלכם? אם אתם מתגוררים באזור שרווי בדירות להשקעה רוב הסיכויים שהקונה שלכם יהיה משקיע לפיכך, חשוב שתבינו את השפה שלפיה הם מתנהלים; דברו במונחים כמו תשואה, מינוף, פוטנציאל השבחה עתידי. מאידך גיסא, אם בקונה למגורים עסקינן, חשוב שתדעו את נקודות החוזקה של האזור שבו אתם גרים. תחבורה(גם אם אתם מתניידים ברכב חשוב להכיר, יש קונים שאין ברשותם רכב), מרכזי קניות, בתי ספר, גנים במקרה שמדובר במשפחות ועוד.
ומה עם השיפוץ?
עכשיו כשהבנתם מי הלקוח העתידי שלכם הגיע העת לטפל בשיפוץ; בכדי למקסם את הרווחים שלכם ולא להיכנס להרפתקה שקשה לצאת ממנה חשוב לעבוד על תכנית פעולה שבה תגדירו את כל מה שאתם מעוניינים לעשות. צעד שני הוא כמובן למצוא קבלן ביצוע שיוציא לפועל את התכנית שלכם. חשוב שהכל יהיה מגובה בעלויות והצמדות כמה שיותר לתכנית, בשיפוץ אנחנו יודעים רק את נקודת ההתחלה, נקודת הסיום לא ידועה.
חשוב שבעל המקצוע יהיה כזה עם המלצות, ניסיון ואחריות שאיתו תחתמו חוזה מפורט עם נקודות תשלום בהתאם להתקדמות הפרויקט; עשו לעצמכם ואל תסכימו לשלם את כל הסכום אל תשלמו את כל הסכום בתחילת העבודה, הדבר יכול לפגום בקצב העבודה ובתוצאה המוגמרת.
כלל ברזל:
הזול הוא בדרך כלל היקר בתחום זה.
הרשו לנו להרחיב לגבי זה, אם כולם נותנים הצעות מחיר של בסביבות 1000 ₪ ואחד נותן הצעה של 100 ₪ האם הדבר לא אמור להעלות תהיות? הרי איפה העלויות של המחירים? עבודה? אל תתפתו למחיר הזול ביותר מבלי לבדוק לעומק. אתם לא רוצים לבלות בטלפונים בלתי פוסקים לנותן השירות.
כמובן שלא כולם צריכים קבלן ביצוע, יש מצבים שמספיק שיפוץ קוסמטי; בלי לשבור קירות, החלפה של מטבח, ריצוף אלא שיפוץ שישרה אווירה של נכס שמור ומתוחזק. אם הנכס לא במצב ירוד אנחנו תמיד ממליצים ללקוחות שלנו לעשות את השיפוץ שייתן אווירה טובה כשנכנסים לנכס. מניסיוננו נכסים שביצעו את השיפוץ הזה החזירו את ההשקעה עליהם ונמכרו מהר יותר. שיפוץ מסוג זה כולל בעיקרו הוספת תמונות לנכס, צביעה, החלפת/ הוספת וילונות, כיסויים לספות
במקרה הצורך וכדומה.
מעוניינים לעצב ולשפץ את הבית שלכם? ברשת ברוקר נדל”ן תקבלו ייעוץ שיווקי טרום שיפוץ, על מנת לדעת מראש עד כמה שווה לכם להיכנס להרפתקה וכמה באמת שווה להשקיע בחוויה שיודעים איך היא מתחילה… אך אף אחד לא יודע כיצד היא תיגמר…