איתור גוש וחלקה כל מה שצריך לדעת המדריך המלא

איתור גוש וחלקה – המדריך המלא – כל מה שצריך לדעת

תוכן עניינים

גוש וחלקה הוא אחד המונחים שהכי חשוב להכיר כשאנחנו רוצים לרכוש נכס בין אם למגורים ובין אם להשקעה. במאמר הבא נבין בדיוק מה זה בכלל גוש וחלקה, נכיר את הדרכים השונות לאיתור גוש וחלקה, נבין למה זה קריטי לאתר את הגוש והחלקה, איך עובדת שיטת החלוקה לגושים וחלקות ועוד. בואו נתחיל.

מה זה גוש וחלקה?

גוש, חלקה ותת חלקה הם מספרים המשמשים לזיהוי מדוייק של נכס ספציפי.

במדינת ישראל הקרקעות מחולקות לגושים וחלקות. חלוקה זו (שקיימת איתנו עוד מימי המנדט הבריטי בארץ ושימשה לזיהוי הקרקעות) מאפשרת למפות את הנכסים במדינה בצורה פשוטה יותר.

מספרי הגושים והחלקות מסמנים בעצם את אופן חלוקת הקרקע בטאבו (הגוף המפקח על חלוקת הנכסים לגושים, חלקות ותת חלקות).

כשאומרים גוש מתכוונים ליחידת הקרקע הגדולה (עליה יושבים הבניינים/בתים), החלקה היא בעצם בניין מסויים שנמצא בתוך הגוש. תת חלקה היא כבר הדירה עצמה בתוך הבניין המסויים.

מספר הגוש והחלקה מייצגים את אופן חלוקת הקרקע בטאבו. הגוש הוא היחידה הגדולה יותר מבין שניהם בו יש מספר בניינים או בתים. החלקה היא בניין או בית מסויים בתוך הגוש, ותת החלקה היא דירה ספציפית בתוך בניין מסויים.

איתור גוש וחלקה - מה זה גוש וחלקה? I גוש חלקה I גוש חלקה לפי כתובת I איתור גוש חלקה תל אביב I איתור גוש חלקה לפי כתובת I גוש חלקה I איתור גוש חלקה
איתור גוש וחלקה – מה זה גוש וחלקה? I גוש חלקה I גוש חלקה לפי כתובת I איתור גוש חלקה תל אביב I איתור גוש חלקה לפי כתובת I גוש חלקה I איתור גוש חלקה

למה זה קריטי לאתר גוש וחלקה לפני רכישת נכס למגורים או להשקעה?

אחד הדברים החשובים ביותר לעשות לפני שאנחנו קונים נכס זה להגיע לרמת הוודאות המרבית לגבי המצב שלו. יש הרבה בעיות ודברים שחשוב לדעת שיכולים לצוץ במהלך תהליך הבדיקה המקדים של הנכס כמו: חריגות בנייה, בעיות רישום בטאבו, אנטנה סלולרית בקרבת הנכס, נכס שאינו מיועד למגורים, שעבודים שונים ועוד ועוד. איתור גוש וחלקה מאפשר להוציא נסח טאבו מראש עוד לפני ביצוע העסקה, להיות מודעים לסטטוס המלא של הנכס, ולקבל החלטת רכישה בטוחה ומודעת הרבה יותר. לחצו למדריך המלא על כל מה שצריך לדעת על נסח טאבו.

באמצעות מספר הגוש והחלקה תוכלו גם לעשות מחקר שוק ולהבין באילו סכומים נסגרו עסקאות דומות ברחוב שבו אתם מעוניינים לרכוש את הנכס באמצעות אתר מידע נדל”ן של רשות המיסים. לחצו לצפייה בסרטון הדרכה מלא על איתור עסקאות נדל”ן בישראל באמצעות מערכת מידע נדל”ן של רשות המיסים.

תוכלו גם להוציא נסח טאבו ולראות את הסטטוס המלא של הנכס: בעלים קודמים, הערות אזהרה, שעבודים, זכויות בנייה ועוד. לחצו לצפייה בסרטון הדרכה מלא על הוצאת נסח טאבו.

איך מאתרים גוש וחלקה?

ישנם מספר דרכים לאתר גוש וחלקה, בואו נסקור את הדרכים השונות:

איתור גוש וחלקה באמצעות אתר המרכז למיפוי ישראל

באתר של המרכז למיפוי ישראל ניתן לאתר גוש וחלקה באמצעות הזנת הכתובת המלאה של הנכס או במידה שיש לכם כבר את הגוש והחלקה ואתם לא יודעים את הכתובת של הנכס תוכלו לאתר באמצעות הגוש והחלקה את הכתובת של הנכס.

ביצוע החיפוש הוא פשוט ביותר והתוצאות יוצגו לכם על גבי מפה אינטראקטיבית. לחצו לאיתור גוש וחלקה באמצעות אתר המרכז למיפוי ישראל.

לחצו לצפייה בסרטון הדרכה מלא על איתור גוש וחלקה באמצעות אתר המרכז למיפוי ישראל.

איתור גוש וחלקה באמצעות גוב מאפ – אתר המפות הממשלתי

באתר המפות הממשלתי – גוב מאפ (govmap) תוכלו גם כן לאתר גוש וחלקה. על מנת לעשות זאת בשורת החיפוש הקלידו את כתובת הנכס וסמנו בתפריט גוש+חלקה בקטגוריית שכבות. מה שתראו לאחר מכן זה את הגושים והחלקות על המפה ותוכלו למצוא את הרלוונטים עבורכם. לחצו לצפייה בסרטון הדרכה מלא על מערכת גוב מאפ כולל איתור גוש וחלקה.

איתור גוש וחלקה באמצעות מערכת GIS

מערכת GIS – מערכת המידע הגאוגרפית מספקת המון מידע בעל ערך רב מבחינה הנדסית, גאוגרפית ועירונית. גם גוש וחלקה תוכלו למצוא דרך המערכת הזו. הדרך לעשות זאת היא להכניס את הכתובת של הנכס בשורת החיפוש ולאחר מכן לסמן את השכבות של גוש וחלקה, מה שתראו לאחר מכן זה את הגושים והחלקות על המפה ותוכלו למצוא את הרלוונטים עבורכם.

לחצו לצפייה בסרטון הדרכה מלא על מערכת GIS כולל איתור גוש וחלקה.

איתור גוש וחלקה באמצעות אתר העירייה או הרשות המקומית

תוכלו לאתר גוש וחלקה באמצעות האתר של העירייה או הרשות המקומית שלכם. לדוגמה אם אתם גרים בראשון לציון רשמו בגוגל “איתור גוש וחלקה ראשון לציון”. בכניסה לאתר תוכלו לאתר גוש וחלקה לפי כתובת, מספר תוכנית או אם יש לכם כבר את הגוש והחלקה תוכלו להזין אותם בפנים. אותו הדבר תוכלו לעשות עם ערים אחרות.

בנוסף לאיתור הגוש והחלקה תוכלו למצוא באתר של העירייה או הרשות המקומית מידע תכנוני, מערכת GIS, מידע על רישוי בנייה ועוד. לחצו לצפייה בסרטון הדרכה מלא על איתור גוש וחלקה באמצעות אתרי העירייה או הרשות המקומית.

איתור גוש וחלקה - 4 דרכים לאיתור גוש וחלקה
איתור גוש וחלקה – 4 דרכים לאיתור גוש וחלקה

לסיכום

במדינת ישראל הקרקעות מחולקות לגושים וחלקות. חלוקה זו (שקיימת איתנו עוד מימי המנדט הבריטי בארץ ושימשה לזיהוי הקרקעות) מאפשרת למפות את הנכסים במדינה בצורה פשוטה יותר.

כשאומרים גוש מתכוונים ליחידת הקרקע הגדולה (עליה יושבים הבניינים/בתים), החלקה היא בעצם בניין מסויים שנמצא בתוך הגוש. תת חלקה היא כבר הדירה עצמה בתוך הבניין המסויים.

איתור גוש וחלקה הוא אחד הצעדים החשובים ביותר שיש לעשות לפני רכישת נכס למגורים או השקעה. המידע הרב שתוכלו לגלות על הנכס באמצעות איתור הגוש והחלקה יאפשר לכם לבצע מחקר שוק מקיף ולקבל החלטת רכישה או השקעה מושכלת הרבה יותר. יכול להיות שהמידע שתגלו והבעיות שיתגלו בנכס יגרמו לכם לרדת מהעסקה.

ניתן לאתר גוש וחלקה באמצעות המרכז למיפוי ישראל, אתר המפות הממשלתי, מערכת GIS ואתרי העיריות והרשויות המקומיות.

יש לכם שאלות? מעוניינים להתייעץ? דברו איתנו.

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

השאירו פרטים מלאים:

תגיות:
אולי גם אלו יעניינו אותך...

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

עלו לאחרונה…

צפו בכל המאמרים שעלו ממש לאחרונה

עסקאות נדל"ן - סיכום שנת 2023 - דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל"ן

עסקאות נדל”ן – סיכום שנת 2023 – דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל”ן

מדד תשומות הבנייה מה היה השינוי בחודש ינואר 2024

מדד תשומות הבנייה – מה היה השינוי בחודש ינואר 2024? רשת ברוקר נדל”ן

מדד מחירי הדירות מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023

מדד מחירי הדירות – מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023? רשת ברוקר נדל”ן

סקירת ענף הנדל"ן למגורים - רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל"ן

סקירת ענף הנדל”ן למגורים – רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

"דירה ב-800 אלף שקל": האם "תוכנית הנדל"ן של ישראל" תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

“דירה ב-800 אלף שקל”: האם “תוכנית הנדל”ן של ישראל” תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

עסקאות נדל"ן דירות חדשות ספטמבר נובמבר 2023

עסקאות נדל”ן – דירות חדשות – ספטמבר-נובמבר 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

כתבות נוספות שגולשים אהבו...
error: אזור מורשה רשת ברוקר

מחשבון תחשיב רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון הון עצמי

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון משכנתא

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון תשואה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון מס רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל"ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

הברוקר עדיין לא חידש את רשיונו...

בודק נתונים...

ברוקר מאומת - בטוח לעשות עסקה!