ב 01.01.203 נכנס לתוקף חוק שאוסר על בעלי עסקים להתקשר בשיחות שיווק לאנשים שהכניסו את עצמם למאגר של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן בשם “אל תתקשר אליי“.
אחת הסיבות לכניסת החוק היא מקרים רבים של חברות טלמרקטינג שהיו מנצלות אוכלוסיות מוחלשות ורואות בם הזדמנות לכסף קל. יכול להיות שגם אתם נחשפתם למקרי עוקץ כאלו אולי אפילו במשפחה שלכם. אנשים מבוגרים וקשי יום נוצלו בצורה קשה מאוד על ידי חברות אלו, חלקם לא השתקמו מכך עד היום.
עם הקמת המאגר תהיה אפשרות לאוכלוסיות אלו כמו גם כלל הציבור שבחר להירשם למאגר זה לבחור האם הם מעוניינים לקבל שיחות שיווקיות או לא. נכון לכתיבת שורות אלו יש מעל 800,000 ישראלים שנרשמו למאגר. מדובר בכמות לא מבוטלת של אנשים וזו עוד סיבה להתייחס לחוק בהתאם ולעשות את ההתאמות הנדרשות בתור בעלי עסקים. באילו התאמות מדובר? במקטע הבא אציג לכם טעימה מתוך ההתאמות שבעלי עסקים נדרשים לעשות.
*הרחבה מלאה על ההתאמות כולל דוגמאות ופתרונות מחכים לכם במשדר הזום המיוחד שערכתי שנמצא בסוף הכתבה.
אילו התאמות נדרשים לעשות בעלי עסקים בעקבות החוק החדש?
בעל עסק שירצה להתקשר אל לקוח יצטרך לבדוק קודם כל האם הלקוח נמצא במאגר “אל תתקשר אליי”, ורק במידה שהלקוח לא נמצא במאגר הוא יוכל להתקשר אליו. חשוב לשים לב שאם אתם בעלי עסקים החוק מחייב אתכם והפרה של החוק יכולה לגרור קנס בסך של 46,080 ש”ח על כל הפרה של החוק. מדובר בסכומי קנסות גבוהים וכדאי ללמוד איך אפשר לעבוד בצורה נכונה ועל פי החוק וכך להימנע מקנסות כבדים.
אחרי שלמדתי את החוק בצורה יסודית ומקצועית, עשיתי את ההתאמות בצוותים שלי, באתר רשת ברוקר נדל”ן ובפעילות השיווקית, החלטתי לשתף איתכם את משדר הזום המיוחד שערכתי בנוגע ל”חוק אל תתקשר אליי” בו תלמדו על משמעויות החוק, איך להגן על עצמכם, תראו רפרנסים של חברות גדולות ומה עשו כדי להגן על עצמם, נציג לכם את השינויים וההטמעות שביצענו באתר רשת ברוקר נדל”ן, תלמדו מסשן שאלות ותשובות שביצענו בסוף ועוד.
* חשוב לציין שאני לא עורך דין ומפגש זה אינו בא להחליף ייעוץ משפטי והוא נוצר עבור העשרה בלבד.
אם אתם מעדיפים להאזין לגרסת אודיו בלבד, תוכלו להאזין בלינק כאן למטה.
המשיכו לעקוב, תמיד מעניין כאן.