מהיום: קניית דירה באמצעות שעבוד הקיימת אסורה

מהיום! קניית דירה להשקעה באמצעות שעבוד דירה קיימת אסורה

תוכן עניינים

מתכננים לקנות דירה להשקעה? או שאתם כבר בתהליך? מהיום, ה 6.10.2021 יום ד’, אין אפשרות יותר לקחת הלוואה על דירה קיימת, בעצם “לשעבד” אותה כדי לקנות דירה נוספת. בנק ישראל הודיע כבר לפני חודשיים על כוונתו להטיל איסור זה על הבנקים, ועכשיו הוא נכנס לתוקף.

מה הייתה המטרה של איסור קניית דירה נוספת להשקעה?

בנק ישראל מנסה “להילחם” במחירי הדירות בישראל ולהוריד אותם, “לצנן את השוק” ועשה צעד זה בדיוק בשביל זה. בכך הבנק מנסה לבלום את המשקיעים (משקיע מוגדר על ידי בנק ישראל מי שיש ברשותו 2 דירות ומעלה) המעוניינים להגדיל את ההון העצמי שלהם ולייצר הכנסה נוספת ע”י קניית דירות להשקעה. הם יצטרכו לחפש כעת אופציות מימון אחרות, ואנחנו לא דואגים להם, הם תמיד מסתדרים.

שיעבוד דירה I שיעבוד נכס I משכון דירה קיימת I משכנתא על נכס קיים I משכון נכס קיים I שעבוד נכס I משכון דירה I שעבוד נכס קיים I משכון דירה לטובת משכנתא I משכנתא על דירה קיימת I שעבוד דירה I מה ההבדל בין משכון לשעבוד I משכנתא נוספת לדירה קיימת I קניית דירה להשקעה I איפה לקנות דירה להשקעה I מה ההבדל בין שעבוד למשכון I הלוואה בשעבוד נכס I נכס להשקעה I הלוואות גישור בשעבוד נכס I שיעבוד נכס קיים I משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים I שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא I לקנות דירה או להשקיע I טריה השקעות I העלאת מס רכישה למשקיעים I לקיחת משכנתא על נכס קיים I קניית דירות I  האם כדאי לקנות דירה להשקעה I לקחת משכנתא על דירה קיימת I איפה כדאי לקנות דירה להשקעה I שעבוד משכון נכס I משכנתא לדירה להשקעה I הלוואה על נכס קיים I לקיחת משכנתא על דירה קיימת
שיעבוד דירה I שיעבוד נכס I משכון דירה קיימת I משכנתא על נכס קיים I משכון נכס קיים I שעבוד נכס I משכון דירה I שעבוד נכס קיים I משכון דירה לטובת משכנתא I משכנתא על דירה קיימת I שעבוד דירה I מה ההבדל בין משכון לשעבוד I משכנתא נוספת לדירה קיימת I קניית דירה להשקעה I איפה לקנות דירה להשקעה I מה ההבדל בין שעבוד למשכון I הלוואה בשעבוד נכס I נכס להשקעה I הלוואות גישור בשעבוד נכס I שיעבוד נכס קיים I משכנתא חוץ בנקאית לנכס קיים I שעבוד נכס קיים לטובת משכנתא I לקנות דירה או להשקיע I טריה השקעות I העלאת מס רכישה למשקיעים I לקיחת משכנתא על נכס קיים I קניית דירות I האם כדאי לקנות דירה להשקעה I לקחת משכנתא על דירה קיימת I איפה כדאי לקנות דירה להשקעה I שעבוד משכון נכס I משכנתא לדירה להשקעה I הלוואה על נכס קיים I לקיחת משכנתא על דירה קיימת

הדלת שנשארה פתוחה למשקיעים

אומרים שכשדלת אחת נסגרת השנייה נפתחת. בנק ישראל אומנם סגר את הדלתות למשקיעים בבנקים אך יש להם אופציות אחרות. יש היום מגוון חברות שמעניקות משכנתא חוץ בנקאית. ביניהן: טריה, כלל ועוד. בחלק מהחברות שמעניקות את ההלוואות החוץ בנקאיות יש פריסה ארוכה יותר מבחינת שנים וגם אחוז הלוואה גבוה יותר. ניסיון העבר מצא שהמשקיעים מוצאים פתרונות. חשוב לציין שצעד זה לא פוגע “במשקיעים המתוחכמים” אלא באנשים שרוצים לייצר הכנסה נוספת ע”י קניית דירה להשקעה שתוכל לשמש כפנסיה בעתיד.

באילו מקרים עדיין אפשר יהיה לשעבד נכס קיים?

אם אתם משפרי דיור ועדיין לא השלמתם את עסקת קנייה או מכירת הדירה שלכם, בתנאי שאתם זקוקים להלוואת גישור. תקופת הלוואת הגישור תהיה עד 24 חודשים (שזו התקופה שעל המוכר למכור את הדירה שלו לפי הנחיות רשות המיסים). במידה שאתם קונים דירה מקבלן, מרגע שתקבלו את ההחזקה בדירה, הבנק יוכל לחדש אותה לעד 12 חודשים נוספים.

לאן הולכים מכאן? אם נסתכל היסטורית נראה שלתוכניות המדינה כמו מע”מ 0, מחיר למשתכן, מחיר במחיר מופחת, מחיר מטרה שניסו לטפל בצד הביקוש היו הצלחות זמניות וקצרות בלבד, המחירים התיישרו ועלו חזרה ובשנים האחרונות אנחנו רואים עלייה עקבית של מחירי הנדל”ן.

מעוניינים להתייעץ בעניין? השאירו פרטים בדף משכנתאות ברוקר ומומחה מימון ומשכנתאות ידבר איתכם.

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

השאירו פרטים מלאים:

תגיות:
אולי גם אלו יעניינו אותך...

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל”ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

עלו לאחרונה…

צפו בכל המאמרים שעלו ממש לאחרונה

עסקאות נדל"ן - סיכום שנת 2023 - דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל"ן

עסקאות נדל”ן – סיכום שנת 2023 – דירות חדשות ודירות יד שנייה I רשת ברוקר נדל”ן

מדד תשומות הבנייה מה היה השינוי בחודש ינואר 2024

מדד תשומות הבנייה – מה היה השינוי בחודש ינואר 2024? רשת ברוקר נדל”ן

מדד מחירי הדירות מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023

מדד מחירי הדירות – מה היה השינוי בין נובמבר לדצמבר 2023? רשת ברוקר נדל”ן

סקירת ענף הנדל"ן למגורים - רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל"ן

סקירת ענף הנדל”ן למגורים – רבעון שלישי של 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

"דירה ב-800 אלף שקל": האם "תוכנית הנדל"ן של ישראל" תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

“דירה ב-800 אלף שקל”: האם “תוכנית הנדל”ן של ישראל” תצליח להוזיל את מחירי הדיור?

עסקאות נדל"ן דירות חדשות ספטמבר נובמבר 2023

עסקאות נדל”ן – דירות חדשות – ספטמבר-נובמבר 2023 I רשת ברוקר נדל”ן

כתבות נוספות שגולשים אהבו...
error: אזור מורשה רשת ברוקר

מחשבון תחשיב רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון הון עצמי

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון משכנתא

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון תשואה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

מחשבון מס רכישה

לוגו רשת ברוקר נדל"ן

רוצים לקבל מידע מעניין על נדל"ן ששווה הרבה כסף?

הצטרפו לעשרות אלפי חברות וחברים שנחשפים למגזין שלנו, הירשמו עכשיו:

הברוקר עדיין לא חידש את רשיונו...

בודק נתונים...

ברוקר מאומת - בטוח לעשות עסקה!