האינטרסים של המוכרים והקונים ידועים לכולנו, וזה לא משהו חדש. קונה רוצה לקנות במינימום האפשרי והמוכר רוצה למכור במקסימום שניתן.
את ניגוד האינטרסים ואופן הפעולות ניתן לראות בבירור בכמה קליקים על המחשב/סמארטפון בכתבה הבאה נראה איך שני אתרי אינטרנט מפלצתיים עם תנועה של מאות אלפי גולשים בחודש התמקדו בשני אינטרסים שונים והשיגו מטרות שונות. בסוף הטובים מנצחים.
אתר יד 2 – ביצת החלומות של המוכרים, בו ניתן לקבוע כל מחיר בלי לפזול או לחשוב לרגע. לאתר יד 2 כוח אדיר בשוק הנדל”ן בישראל והוא אחד מהגורמים לעליית מחירי הנדל”ן.
האתר הוא חינמי ולא מפוקח, למוכרים לא ניתנת שום הדרכה בנושא תמחור נכון, ואתם יודעים איך העדר עובד, אחד מפרסם ב300,000 שקלים יותר אז למה לי לפרסם בפחות ?
באתר יד 2 כל החלומות מתגשמים. השכן אמר לי שהוא מכר ב 1,000,000, אז אני אנסה להרוויח עוד 150,000.
בפועל השכן מכר ב 900,000 ועיגל למיליון. באתר לפעמים מופיעות 5 מודעות שונות באותה שכונה עם מספרי טלפון שונים, לכולם יש את אותו הקול.
כמה פעמים נתקלתם במוכר ששמרתם את שמו בנייד שלכם, וכשאתם מנסים לחייג למודעה אחרת מתברר שזה אותו המוכר מרחוב בלפור?
כמה פעמים נתקלתם במודעות של מתווכים(חאפרים) שמפרסמים בפרטי? כמה פעמים נתקלתם באדם שהיה כ”כ אנטי לתיווך? האם חשבתם על זה שייתכן ומדובר ב “מתווך?” .
לא פעם הגעתי לרחובות שבהם הופיעו פרסומים ביד 2, לעבודת שטח (מכירה מדלת לדלת או d2d) לאותו נכס מסוים של אדם שהיה אנטי לתיווך בצורה קיצונית, וכאשר הוא פתח את הדלת התברר לי שהוא מתווך.
מדלן – הסלוגן של מדלן הוא “לדעת לבחור בית”. לא סתם הסלוגן. הוא פונה באופן ישיר לרוכשים הפוטנציאליים ואומר להם “קחו המון מידע, תעשו איתו משהו, העיקר שלא תצאו פראיירים”.
באופן כללי לאתר מדלן נחשפים הרבה יותר קונים מאשר מוכרים. למעשה קונים נמצאים בתודעה של חיפוש מידע, כל מידע בשביל לבצע את עסקת חייהם בצורה הטובה ביותר. מוכרים נמצאים בתודעה של “אם ירצו יחפשו וימצאו אותי”.
הם נכנסים לגוגל ורושמים “איך בודקים מחיר דירה?” או כל מיני צירופים שכאלה, מגיעים למדלן. שואלים חברים והם מפנים אותם לאתר. לאחר שגילו את האתר הם ירגישו בטוחים יותר.
השוק מתחלק לאלה שרוצים לבדוק מחירים – מדלן ולאלה שקובעים מחיר – יד 2.
למרות שיד 2 מציעה כיום מערכת לבדיקת מחירים אנשים יעדיפו יותר את מדלן. טיוב (בדיקת הנתונים) במדלן טובה יותר.
המלחמה בין יד 2 לבין מדלן יוצאת מכותלי הרשת, לשטח. כאשר רוכש (מדלן) מגיע למוכר (יד2) ומציע מחיר שוק לדירה לפי מה שראה ברשות המיסים, מוכר הדירה (יד 2) נעלב מההצעה, ומנפנף ב “השכן שלי מכר ביותר, ביד 2 כולם מפרסמים ביותר”.
ייקח למוכר שמוכר לבד סביב ה 60 יום בשביל ללמוד את מחירי השוק ולהבין ש 99% מהמוכרים בסופו של דבר מוכרים במחירי שוק, לקונה לוקח סביב ה 10 ימים להכיר את השטח.
שורה תחתונה:
המוכרים אוהבים מאוד את יד 2 , כי הוא לא מפוצץ להם את החלום, ויש עוד הרבה כמותם שחולמים לכן ירגישו שלא מוזר לדרוש עוד 200k.
מדלן – הרוכשים מאוד אוהבים אותו, מבחינתם זה “הזאפ – השוואת מחירים” של הנדל”ן בישראל וכך ירגישו שעשו רכישה טובה.
מה עושים בתור אנשי מקצוע (מתווכים)? אם הנכס בבלעדיות שלנו, נבין לאן אותו לקוח משתייך ונדבר ברמה שהוא מבין.
רוכש? דברו איתו מדלנית, הוא יבין טוב יותר.
מוכר? דברו איתו בשפה הידשתיימית הוא יבין נהדר.