היי חברים, במאמר הבא נבין איך הקורונה הקפיצה את המחירים ואת השוק כלפי מעלה, נלמד איך הביקושים בנדל”ן מושפעים מכמות הגולשים בלוחות אינטרנטיים, ואת יחס סגירת העסקאות הממוצע. כמה פגישות
צריך לעשות איש מכירות נדל”ן בשביל למכור דירה?
על פי פרסומי הלמ”ס – מחירי הנדל”ן בחודש האחרון עלו ב 1.8% ומדד המחירים לצרכן עלה ב 0.6%. בשנה האחרונה עלו מחירי הדירות ב – 13%, הנתון הגבוה ביותר בעשור האחרון.
שלושת הגורמים העיקריים לעליות בשנתיים האחרונות:
- סביבת ריבית נמוכה.
- קורונה.
- המלחמה באירופה.
“הגורם היחיד והעיקרי לפי דעתי הוא הקורונה”
בן סולומון
הקורונה דחקה את כולנו לקיר עם הידיים קשורות והכריחה אותנו לייצר פתרונות! פתאום יוסי מהסופרמרקט מרים תוך שבוע אתר שבו לקוחות הסופר השכונתי שלו יכולים לבצע ממנו הזמנות, פתאום שליחי וולט הפכו לנקודה המקשרת בנינו לבין העולם החיצוני ותרבות הפנאי שאנחנו כ”כ אוהבים. אין תרבות? על אוכל טוב ממסעדה אהובה לא נוותר.
קורונה, דיור וחוסר בתוכניות שנוגעות בהיצע:
ובדיור הקורונה גרמה לנו להבין עוד יותר שאין פתרונות קסם, לוקח זמן לבנות בניינים, זה לא משהו שמייצרים בלחיצת כפתור במחשב ולכן הציבור ראה את כל הבעיות מול עיניו, בעיות ששנים צפות ואף אחד לא טיפל בהן וכנראה גם לא יטפלו בהם בטווח זמן הנראה לעין וההגרלה האחרונה של “דירה בהנחה” הוכיחה זאת. במקום לטפל בהיצע, לשחרר קרקעות, לקדם התחדשות עירונית, לשחרר דירות נטושות, לעשות רפורמות לדירות מחולקות משחקים לנו בביקושים…וזו אחת הסיבות שהמחירים טסים – הגרלות.
מחר יהיה ככל הנראה יקר יותר:
כל אלה שמחפשים דירה רצים לקנות עם מחשבה אחת שאני מסכים איתה “מחר יהיה יקר יותר כי אין דירות ולוקח זמן לבנות, אז אקנה עכשיו!” כשמאות אלפי אנשים נמצאים בכל רגע נתון בחיפושים אחר דירה וכ – 150 אלף מהם קיבלו את ההחלטה לרכוש דירה ב 2021, המחירים מוכרחים לעלות.
כמות הגולשים באתרי הלוחות קובעת ביקושים?
הידעתם? על פי אתר סימלר ווב, באתר מדלן יש כמיליון גולשים בחודש באתר יד 2 יש כ – 10 מיליון גולשים בחודש, מדלן ממוקד בנדל”ן ויד 2 מפוזר בין הרבה קטגוריות אבל אפשר להניח שנדל”ן זו הקטגוריה הכי חזקה באתר ואם לא אז היא מגיעה אחרי מדור הרכבים.
היצע ודשדוש?
והשיעור הראשון בכלכלה חוזר בעוצמה שוב ושוב – ביקוש גבוה למוצר מחירים גבוהים, ביקוש גבוה למוצר שנתפס כבעל ערך וכזה שמשביח את עצמו, ביקוש שיא. בשיווק נדל”ן יש יחס מכירות שיכול ללמד אותנו קצת על ביקושים. על כל 10 פגישות אמורה להיסגר עסקה, ז”א שאם חישבנו 150 אלף עסקאות שבוצעו ביחס הזה, 10 פגישות יש עסקה ז”א אומרת שיש כ 1.5 מיליון איש שחייגו והתעניינו או רכשו דירות יד 2. ואיך אפשר לשכוח את “מפסידי ההגרלות” במחיר למשתכן, או בדירה בהנחה שגם נכנסים למגרש הנדל”ן ומתדלקים אותו.
דירה בהנחה
בהגרלה האחרונה של “דירה בהנחה” שהתקיימה הוגרלו 10,047 דירות, ונרשמו כמעט 120 אלף זכאים. אם נעגל את המספרים ייצא שעל כל דירה יש ביקוש של 12 איש ואם היו ממשיכים ומפרסמים יותר, כנראה שהיו יותר. כרגע לפי כמות הנרשמים זה די זהה ליחס הסגירה שיש בשוק הנדל”ן. 10 פגישות – ויש עסקה.
השורה התחתונה חברים שלי, אין חדש תחת השמש, מה שהיה זה מה שיהיה, או איך השיר הזה הולך? “רבותי ההיסטוריה חוזרת”.
תעקבו ביוטיוב, פייסבוק וברשתות החברתיות, ולכל שאלה על נדל”ן למכירה/ השקעות נדל”ן שלחו הודעה.
בן סולומון.